Sommarläsplaner

Just när jag känner att jag kan börja planera annat i mitt liv än att vara festfixare, kommer en tematrio om sommarläsningsplaner. Vilken timing!

Berätta om tre texter, genrer, böcker, författare du planerar att läsa i sommar!

Jag har alltså besökt två bibliotek idag, och tillsammans med det som dök upp i fredags i postlådan kommer med stor sannolikhet min sommarläsning att innehålla följande:

Lite klassiskt i form av RL Stevenson: Dr Jekyll and Mr Hyde

Dr. Jekyll and Mr. Hyde and Other Stories by…

Boken som kom innan en bokcirkelbok vi läste i höstas: Italienska skor av Henning Mankell

Och sen boken jag vann hos Boklysten (Tack så mycket, den dök upp i posten i fredags!), En sommar på luffen av Eli Åhman Owetz

En sommar på luffen : vägen till Söderberga (pocket)

Det blir en bra sommarblandning tror jag!

31 thoughts on “Sommarläsplaner”

  1. Italienska skor tyckte jag riktigt bra om, men har ju förstås gillat det mesta av Mankell. Dr Jekyll and Mr Hyde är ju sen förstås en sådan där klassiker jag blev lockad till att läsa nu.🙂

Kommentera

