Läst i maj

Så. Maj var en kaotisk månad. I ett liv som annars också har lite för snabbt tempo för mig just nu. Planen är att i stort sett all aktivitet avstannar efter den 12.6. Inte för att skolorna här slutar då, dom har faktiskt redan slutat igår och sönerna har härmed sommarlov, utan för att den äldre pepparkakspojken blir konfirmerad då och sen har jag inget mer program inplanerat innan jag äntligen i augusti får semester och vi ska på en resa till Grekland.

Men kaotisk. Den sista uppgiften inlämnad för biblioteksstudierna, och godkänd blev den också. Jag blev politices kandidat men nationalekonomi som huvudämne. Vi har målat sommarstugan och bastun. (Ja, det är faktiskt också klart).

Nu återstår lite fönstertvätt och sånt, sönerna kommer att vara en stor del av veckan på varsitt läger, och tårtorna är beställda. Det känns som om saker är ungefär under kontroll.

Och läst. Visst har jag läst i maj också.

Rävsång av Christin Ljungqvist
Alla borde vara feminister av Chimamanda Ngozi Adichie
Döden vittnar av Val McDermid
Medan mörkret faller av Anna Lihammer
Nattbuss 198 av Niklas Krog
En sån som du av Gillian Flynn
Missdåd av Karin Erlandsson
Önska kostar ingenting av Sara Lövestam
Skuggan av ett år av Hanna Richell

Bara svenskspråkiga böcker. Alla lånade från biblioteket. En till utmaningen ”Read Scotland”, målet är att läsa 12 böcker, eller 11-15 var visst den nivån jag officiellt antecknade som mitt mål. ”Döden vittnar” var bok tre. Liite efter där, men det borde gå.

Inget läst för någon annan utmaning.

 

 

2 thoughts on “Läst i maj”

  1. Varma gratulationer till din examen! Nu kan du njuta av sommaren utan stress – åtminstone utan stress på grund av studier.
    Ha det riktigt sköönt!

Kommentera

