Bokbloggsjerka bokomslag

Gårdagen försvann i ett stort töcken. Tur att man har hela helgen på sig för att delta i Annikas bokbloggsjerka! Denna vecka är det en intressant fråga, nämligen Kan du berätta om en bok som har ett riktigt fint/fult omslag? Eller varför inte en av varje?

Den finaste boken som kommit till mig på senare tid är den här:

Neil Gaimans version av Törnrosa. Det här var en bok som jag måste äga, trots att jag för det mesta klarar mig alldeles utmärkt med att låna. Kanske till en del på grund av omslag och illustrationer.

Den här boken slog mig inte som den vackraste jag sett:

Men fulaste omslaget? Nej, liksom det vackraste är det väldigt svårt att bara välja ett.

12 thoughts on “Bokbloggsjerka bokomslag”

  1. Det är ju svårt att göra Gaimans bok rättvisa med en bild. Man måste liksom se den live för att förstå hur vacker den är. Och som tur är har jag den att klämma och känna på, den var mitt val också.🙂

Kommentera

