Önska kostar ingenting

onskakostar_inb_low

Vilken bok? Önska kostar ingenting av Sara Lövestam.

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Bok två i en serie om privatdetektiven Kouplan, papperslös. Nu är det politikern Jenny Svärd som blivit lurad av sin flickvän, som försvunnit med 200 000 kronor. Kouplan får uppdraget att hitta flickvännen och hämnas.

Vad tycker jag? Det här verkar vara en sympatisk deckarserie, och jag är glad att denna författare hamnade med i min Boktolva så jag fick bekanta mig med henne. Kouplan som privatdetektiv är verkligen en udda fågel, och genom honom så hamnar vi lite på sidan om de vanliga vägarna folk tar. Och visst lyckas han ju lösa uppdragen också. Inte som han eller läsaren tror först, men ändå.

Kommentera

