Jag läste i april

Ännu talar träden- Calixthe Beyala
Glödens färger – Vibeke Olsson
Fair Helen- Andrew Greig
Cocktails för tre – Madeleine Wickham/Sophie Kinsella
Black ice- Becca Fitzpatrick
Irene Panik – Carin Hjulström
Illuminae – Amie Kaufman & Jay Kristof

Det här tycks vara min nuvarande normhastighet, inte riktigt fullt två böcker i veckan. Förr i tiden, då jag jobbade deltid, brukade jag hinna läsa mer, och det är inte utan att det svider lite.. Dock, alla dom logiska skälen som talade för ett heltidsjobb gäller fortfarande, och vill jag ha mer lästid är det något som ska prioriteras annorlunda när det gäller mina övriga sysselsättningar. Med strategiska val har jag ändå lyckats få två böcker till mina utmaningar, en bok för Kamerun till FN-utmaningen (Ännu talar träden-Calixthe Beyala) och en bok för Read Scotland 2016 ( Fair Helen av Andrew Greig).

Det har blivit maj. Nu börjar vi på allvar med sommarstugesäsongen! Jag doppade mig i havet efter bastun i helgen- dock var det inte årets första dopp vid vår sommarstuga, det ägde rum för två veckor sen. Alla nejdens svanar kom för att se på när jag premiärdoppade mig, det kan bero på att jag lät som en svan i nöd.. En premiär som traditionsenligt också ägde rum den första maj var årets första lösglass i strut, det blev polkagrissmak på premiären i år.

free-clipart-2

 

2 thoughts on “Jag läste i april”

Kommentera

