Irene Panik

Irene Panik : [roman] by Carin…

Vilken bok? Irene Panik av Carin Hjulström.

Var har jag fått tag på den? Inhandlad från lokala bokhandeln.

Vad handlar boken om? Irene bor i en gudsförgäten kåk som det fallit på hennes lott att ta hand om för makens jobb är ju bevars så viktigt och hon går ju bara hemma. När hon får nog och ger sig av visare det sig att maken har träffat en annan. Men Irene drar iväg som Irene Panikowskij, föreläsare i kaosteori, ut i gelsbygden.

Vad tycker jag? Carin Hjulström kan det där med glesbygd. Jag gillar också att röra mig bland udda existenser i små byar. Jag kan känna att Irene kanske inte är en person som skulle ha tålamod med mig, jag saknar den rätta handfasta praktiskheten, men det går bra att läsa om henne ändå, och hennes vådliga äventyr. Titeln passar dessutom mycket bra för mig, då I rene panik är stämningen jag har just nu med två kalas att förbereda och hålla, en utekväll med jobbet, en uppsats som ska inlämnas och ett grupparbete att jobba med. Allt utom grupparbetet ska vara gjort innan den 25.4 och det ena av kalasen är min mammas 60-årskalas dit jag dragits in rätt djupt i arrangerandet.

 

Kommentera

