Bara inte du

Bara inte du by Katarina von Bredow

Vilken bok? Bara inte du av Katarina von Bredow.

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Emma som flyttar till en ny lägenhet, Emmas balansgång mellan sina skilda föräldrar, Emma som blir intresserad av sin kompis’ pojkvän, Emmas relation till sin bästis Markus, Emma och hennes bror..

Vad tycker jag? Jag var ute efter en lätt bok med lite känslor i luften, och det fick jag. Som ni kan se här ovanför så utgår allting från Emma, vi får inte veta någon annans perspektiv, och egentligen händer inte så mycket (om man då undantar några knarkhandlare), utan det viktiga verkar vara Emmas reaktion på livet runtom henne. Men, ja, visst har sådana böcker också sin plats, och relationerna här är ibland så där trassliga som jag uppskattar. Författaren gav mersmak.

Kommentera

