Bokbloggsjerka: om ljudböcker

Idag handlar Bokbloggsjerkan om ljudböcker.

Vilken är din favorit när det gäller ljudböcker (bok, uppläsare eller både och)?

Jag har hört flera ljudböcker så där delvis förra hösten. Maken lyssnar ju numera på ljudbok när han kör till och från sitt jobb, och förra hösten följde ju jag med till samma ställe ett par dagar i veckan. Så jag hörde bitar av flera böcker. En av våra gemensamma favoriter var den här:

Odödlig

Uppläsaren heter tydligen Karin Lithman. Jag vet inte hur stor roll uppläsaren har i sammanhanget, tycker att dom flesta uppläsare går att lyssna på.

Boltons bok var tillräckligt spännande och händelserik för att man inte ska tröttna, och sen gillar jag ju dom som icke-ljudböcker också.

24 thoughts on “Bokbloggsjerka: om ljudböcker”

  1. I bilen funkar det inte alls att lyssna på ljudbok, det var där jag provade första gången. Det spelar ingen roll om jag kör eller ej, jag vill inte ha fokus på en bok då🙂

  2. För min del tror jag att uppläsaren skulle spela väldigt stor roll. Röst, intonation och inlevelse skulle gör sitt till. Men hittills har jag inte lyckats läsa några ljudböcker, bortsett från Harry Potter.

Kommentera

