Ärliga listan

Jag fick plötsligt lust att fylla i en enkät. Michaela och Ellen har också fyllt i den, till exempel.

NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?

Jag snyftade faktiskt lite på en minneskonsert där jag var medverkande i förra helgen. Till minne av en musikprofil i vår lilla stad som inte finns mer.

TRE SAKER DU AVSKYR

Att sälja saker folk inte behöver eller vill ha, folksamlingar, flåshurtighet (äkta entusiasm är inte det samma som flåshurtighet).

HUR VAR DU I SKOLAN?

En aning tystlåten, som jag är annars också. Jag tyckte faktiskt om att lära mig saker, vissa saker i alla fall. Historia och sånt.

VAD BLIR DU STRESSAD AV?

Att handla kläder. Oklara opreciserade krav som folk har på mig.

TRE SAKER DU ÄLSKAR:

Min familj, böcker och min katt.

HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?

Jag har förstått att min, ska jag säga tillbakadragna, natur inte uppfattas som blyghet (vilket det är) utan som högfärdighet (vilket inte kunde vara längre från sanningen).

HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?

Lite egensinnig men alltid mycket godhjärtad.

EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG / PINSAM:

Om jag glömt bort något jag lovat göra. Och jag har dåligt minne så det händer ibland.

NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?

När jag dansar!

VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?

Det var säkert på kaffepausen på jobbet idag, det handlade visst om vedermödorna med att skida.

NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER?

Jag har haft anledning att fundera på mobbning och gruppkemi några gånger, också alldeles nyligen.

TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR:

Att mina barn skulle dö före mig, att ha huvudet under vatten (ingenting kan få mig att dyka), ”genomskinliga” trappor- det vill säga, jag är bara lite höjdrädd, men om vägen upp/ner är en trappa med till exempel trappsteg gjorda av metallgaller eller annars så att man ser hela vägen ner i trappan, då blir mina ben som gelé.

ETT YRKE DU TROR DU SKULLE VARA DÅLIG PÅ:

PR-människa.

SLUTLIGEN, ETT YRKE DU TROR ATT DU SKULLE VARA BRA PÅ:

Jag tycker jag är hyfsat bra på det jag gör just nu, avdelningssekreterare på hälsocentral. Jag tror också att jag skulle bli en himla bra bibliotekarie, vilket jag studerar för att bli, på sidan om så där.

school-clipart-6-tn

6 thoughts on “Ärliga listan”

  1. Jag avskyr också sådana där gallertrappor. Det var det värsta med att jobba inom industri, att kunna se hela vägen ned.

    Tror jag måste sno den här listan🙂

  2. Uhh såna där galler trapper känner man ju igen!! Inte alltid det trevligaste. De känns ju så himla ostadiga ibland också …:/ Har dock ganska fina barndomsminnen ifrån en sån, för vi åkte ofta till Danmark och upp till ett för oss välbesökt shoppingcentrum så var det just såna för trappor! Men trappan var dock väldigt stor och läskig då. Men nu när den inte är så stor längre så kan man ju le åt det🙂

    Kanske gör listan nån gång i framtiden – för den känns fin och ja.. Ärlig! Kram!

Kommentera

