I februari var det bottenfryst..

I februari var det bottenfryst i Mälaren
Götgatan var grå
och kall av seklets värsta vinter
det var tungt att gå
Stockholm verkade full av långa
svarta labyrinter
jag var virrig och trött
jag var sliten och nött
allting runt omkring mig gick i ultrarapid
jag hade inga veckor inga dar
bara en röra av en massa tid
jag ville hitta en bra paroll
nånting att tro på nåt som tog mig upp
en bit över noll
hon mötte mig med sitt leende
hon sa ta min hand jag följer dig
vi ska åt samma håll

Vad länge sen det var jag satt vid datorn och lyssnade på Lars Winnerbäck! Det känns riktigt mysigt att göra det ikväll.

Med hopp om att jag är mindre virrig och trött, sliten och nött nu när det blivit mars!

Kommentera

