The pirate’s wish

The Pirate's Wish by Cassandra Rose…

Vilken bok? The pirate’s wish av Cassandra Rose Clarke.

Var har jag fått tag på den? Inhandlad på nät-secondhandbokhandel.

Vad handlar boken om? Ja, ni minns väl första boken i serien, jag läste den i höstas? Det är alltså piraten Ananna som i misstag blev bunden till lönnmördaren Naji när han skulle lönnmörda henne för att hon inte vill gifta sig med vem det nu var. Nu åker dom kors och tvärs för att försöka lösa förbannelsen som binder dem. Det leder bland annat till att Ananna blir kompis med en manticore, som annars är människoätare, och sen råkar dom starta en hel civilisation i havet. Förbannelsen, tja, det är kanske inte så brått att lösa den egentligen?

Vad tycker jag? Den första boken är bättre. Den här boken har lite fel av att rusa fram och tillbaka över haven, med mycket action men rätt lite som för grundhistorien framåt. Fast, jag läser ju egentligen en annan bok, jag skulle bara kika lite i den här, och vips så hade jag läst ut den, så förstå mig nu inte så att den här är dålig på något sätt. Plus för kvinnorollerna. ett bra val för lite lätt, snabb läsning.

Kommentera

