En dikt på alla hjärtans dag, av Bodil Malmsten

Det är inte ofta jag kommenterar kändisar/författare som dör. Naturligtvis blir världen tommare, och kanske lite fattigare. Folk finns, och sen finns dom inte. Nu finns Bodil Malmsten inte.

Jag vet inte heller om det här är en lagom bit dikt till alla hjärtans dag. Men den handlar absolut om kärlek. Kanske inte just den där rosa kärleken som finns på korten idag. Men å andra sidan så finns det kärlek varje dag, fast den mer sällan är av typen rosa hjärtan och små regnbågsfärgade moln.

 

Finns

skriker jag

Finns igen

Finns

Vad håller du på med!

Sluta

Låt bli

 

Låt mig bli

din människa

igen

 

Utan dig vet jag inte

vad det nu var

 

Kärlek är

att jag vill att du finns

 

Bodil Malmsten

Kommentera

