Veckans bokbloggsfråga

Snart är det alla hjärtans dag. Kommer du att uppmärksamma denna dag på något sätt relaterat till böcker? Kommer du exempelvis att ge bort en bok till någon du håller kär, skriva något särskilt temainlägg på din blogg, fokusera mer än vanligt på böcker som handlar om kärlek och relationer eller något helt annat?

Det är veckans bokbloggsfråga hos Barnboksbloggen.  

Igår skrev jag ju om boken jag nyss läst, ”Bröllopsnatten”, den skulle ju kunna räknas till något slags alla hjärtans dags- tema. Jag har inte helt bestämt mig för hur eller ens om dagen ska uppmärksammas på bloggen i år. Jag brukar inte uppmärksamma det så stort. Men år 2013 tipsade jag faktiskt om fem romantiska böcker på alla hjärtans dag. Dom är fortfarande läsvärda. Också 2012 hade jag några romantiska tips på läsning. Bland dem finns en del klassiker också.

I verkliga livet blir inte 14.2 uppmärksammat i år heller. Jag ska på samövning inför en konsert hela eftermiddagen. Visst, man kan fira på morgonen eller kvällen, vi får väl satsa på det.

 

 

2 thoughts on “Veckans bokbloggsfråga”

    1. Hehe, jag fick ju skippa den planerade körövningen då jag var så förkyld, kan inte smitta hela kören nu när vi ska ha konsert nästa helg, men vet nu inte om snuva är mer romantiskt.

Kommentera

