Ove

Mies, joka rakasti järjestystä (2015) Poster

Jaha, så har jag då också sett filmen. Och dom hade ju lyckats över förväntan. Visst fanns det saker som lämnats bort, men det viktiga var med. Och tänk vilken lycka att kunna diskutera bok vs film med sin man! Sånt är jag inte bortskämd med, men han har blivit mycket beläst sedan han började lyssna på ljudböcker i bilen på sina arbetsresor.

Boken om Ove är faktiskt en av de bästa jag läst. Minnesgoda bloggläsare vet att jag både skrattade och grät så att pepparkakspojkarna trodde något allvarligt hade hänt, alternativt att jag slutligen tappat min sista lösa skruv, när jag läste den. Vis av erfarenheten hade jag utrustat mig med rikligt med näsdukar när vi gick på bio, och det var bra, även om jag inte behövde riktigt lika många näsdukar på bion.

Och bra för mig är det att se lite film ibland. Med tanke på att jag siktar på att bli en komplett kulturtant.

Kommentera

