En smakbit ur Tisdagsklubben

994cb-6473057481_ce462009e6_o

Det är söndag, och dags att efter juluppehållet dela med sig av en smakbit ur min läsning. I vanlig ordning hittar du fler smakbitar hos Flukten fra virkeligheten , alla får vara med men man ska undvika spoilers!

Jag läste ut en bok igår och har egentligen inte börjat på någon ny, så smakbiten kommer ur boken som det troligen blir.

Tisdagsklubben by Anna Fredriksson

Jag läste Anna Fredrikssons ”Augustiresan”, och gillade den, så därför fick den här boken komma med hem från biblioteket- ”Tisdagsklubben”. Karins man har haft en stroke och Karin känner sig ensam, så hon anmäler sig till en kurs i asiatisk matlagning. Mat i böcker brukar jag ju gilla, och som smakbit ger jag inledningen, en fin vinterbild. Vi har haft så vacker vinter här de senaste dagarna, lite onödigt kallt ibland men snö, äntligen snö! Som jag har längtat efter snön.

Början av boken:

Det har snöat nästan oavbrutet i två dagar, men nu har snöfallet precis upphört. Utanför köksfönstret tycks världen ha försjunkit i vila, inbäddad i tung midvinter. Radhustäppan är dunkel men svärtan hålls ändå lite på avstånd, för Karin har hängt upp små lyktor i äppelträdet och tänt värmeljus i dem. På grindstolparna brinner marschallerna.

36 thoughts on “En smakbit ur Tisdagsklubben”

  1. Jag lyssnar på Tisdagsklubben i bilen just nu, och tycker att den är riktigt bra. Mysig, tänkvärd och lätt beroendeframkallande än så länge.

  2. Nå har det virkelig begynt å snø her. Det har snødd litt de siste dagene, men nå er det mye🙂 De er fint å være inne da🙂 Ha en riktig fin søndag!

  3. Har läst en bok av den här författaren -men kom inte ihåg vad det var😉 Nu har jag kollat upp det; Sommarhuset. Inget som fastnade. Kanske är den här bättre. Den låter bättre🙂 Tack för smakbiten!

Kommentera

