Bokbloggsjerkan är tillbaka!

jerka11

Tänk en sån lycka att upptäcka att bokbloggsjerkan var tillbaka när jag äntligen satte mig ner idag för att underhålla mig med min blogg.

Det är alltså Annika som håller i trådarna, och här kommer reglerna, bara för att det var så länge sen det var en jerka sist!

Regler

  1. Skriv in urlen till ditt inlägg om ”jerkan” i kommentarsfältet så att vi lätt hittar till ditt inlägg.(Det är alltså inte adressen till din bloggs huvudsida som ska skrivas in här).
  2. Besök andra bloggar genom att klicka på deras ”jerka”inlägg. Hitta nya bloggar att följa. Skaffa nya vänner. Prata om böcker. Skryt upp dina favoritförfattare. Ha kul!
  3. Sprid information om jerkan så att så många som möjligt hittar hit och kan dela med sig. Ju fler vi blir desto fler nya bokbloggar kommer vi att hitta under resans gång.
  4. Besvara följande fråga i ditt inlägg (det blir en ny fråga varje vecka!):

 

Och veckans fråga är: Har du avgett några nyårslöften när det gäller läsning, böcker, författare etc.?

Ja, det har jag ju i princip svarat på redan.. Men en repetition: Jag ska försöka läsa en vintage scifi- bok i januari för att delta här. Jag vill läsa många böcker som jag kan räkna till min FN-utmaning. Jag vill läsa minst en bok per månad (i genomsnitt under året) från Skottland. Och jag har satt ihop en lista med författare jag är nyfiken på till en Boktolva.

22 thoughts on “Bokbloggsjerkan är tillbaka!”

  1. Vintage sci-fi. Lät spännande och intressant men jag tänker mig King Kong eller nån sån här Jättemaskarna anfaller (eller vad den nu kan heta) som kvalitetsreferens. Nu syftar jag på filmer men du kanske förstår hur jag menar. ☺ Fast jag har säkert fel och det ska bli kul att läsa om din utlästa bok!

Kommentera

