År 2015

raket

2015 har tagit slut, och det är väl på sin plats att försöka sammanfatta året på något sätt.

Jag har läst 143 böcker.

ScreenHunter_09 Dec. 31 13.47.jpg

Flest böcker läste jag i mars, av någon anledning. 17 stycken blev det då. Juli med 16 böcker ligger inte långt efter- en semester med läsning tycks det ha varit. Minst böcker, 6 st, blev det i september. Igen, orsaken har jag svårt att sätta fingret på, menkanske det var omställningen från sommarlivet till höstvardagen som märktes.

Jag fullföljde Kaosutmaningen och Boktolvan. Till min FN-utmaning kryssade jag av Senegal, Nordkorea, Estland, Portugal och Vitryssland. Under Klassikersommaren läste jag Utvandrarna av Vilhelm Moberg, The misadventures of the new Satan av Anton Tammsaare, Kamratfesten och Lord Peters smekmånad av Dorothy Sayers och Mördaren ljuger inte ensam av Maria Lang.

Annat bokrelaterat som kan nämnas från året var ju min praktik på biblioteket, det var så kul att få se lite hur det går till bakom kulisserna på ett bibliotek, och jag ska absolut försöka fullfölja mina studier trots att jag börjar med heltidsjobb nu i januari. Kanske det blir en bibliotekarie av mig ännu!

Dessutom for jag till bokmässan i Göteborg, efter att ha längtat i många år.

Jag hoppas 2016 för med sig mycket kul, och ska fortsätta skriva om lästa böcker, annat bokrelaterat, och min strävan att bli en kulturtant här i bloggen.

 

Kommentera

