Tematrio – Inför kommande år

tematrio

Veckans tematrio hos Lyrans Noblesser handlar om år 2016. Berätta om tre böcker du vill läsa nästa år eller om tre andra ”löften” eller föresatser!

Jag berättade redan lite om mina planer i veckans bokbloggsfråga, och de har inte ändrat. En boktolva, en bok i månaden från Skottland, en vintage scifi i januari, och en from förhoppning om att läsa många böcker till min FN-utmaning. Här blir det istället tre böcker jag hoppas läsa nästa år.

The Hen Who Dreamed She Could Fly by Sun-mi…

The hen who dreamed she could fly av Sun-Mi Hwang, årets julklappsbok.

Mästaren av Colm Tóibín, en hyllvärmare extraordinaire, det kan vara den bok som funnits längst på mina hyllor som jag inte läst.
Teemestarin kirja av Emmi Itäranta, finländsk dystopi. På engelska heter boken ”Memory of water”, men den verkar inte finnas på svenska?
Alla tre författarna kommer att förekomma i min Boktolva, som närmar sig att bli klar.

12 thoughts on “Tematrio – Inför kommande år”

Kommentera

