Mål och planer för 2016- veckans bokbloggsfråga

Veckans bokbloggsfragaHar du några speciella mål/planer för 2016 för din blogg och din läsning? Vad var det bästa med 2015 som du tar med dig in i 2016?

Det här är veckans fråga hos Barnboksbloggen.  Lite som Bokbloggsjerka, för oss som saknar den. En jätteaktuell fråga, för övrigt, och det ska bli spännande att se vad folk svarar.

Det bästa i bokväg/ läsväg under 2015 var nog att jag lyckades få till ett besök på bokmässan i Göteborg! Jag misstänker att det kan ställa sig lite krångligt att fara nästa år, jag kommer väl att ha jättefå lediga dagar jag kan ta då jag byter jobb så här otaktiskt när det gäller samlandet av semesterdagar..

När det gäller blogginlägg jag minns från året dyker osökt min Dagens outfit upp i minnet- den kom till en dag när jag var alldeles exceptionellt bekvämt klädd. Följ länken på egen risk.

Mina planer för 2016 då? Jag är lite försiktig med att ställa upp stora mål i år. Jag ska för första gången på länge försöka passa ihop heltidsjobb med min livliga fritid- blogg, kör, familj, katt, böcker, bokcirklar, stickning och vänner. Det kan bli trångt. Men jag håller faktiskt på att plocka ihop författare jag är nyfiken på, till en eventuell Boktolva. Jag ska försöka läsa en Vintage Scifi-bok i januari. Jag hoppas få lite böcker läst till min FN-utmaning, min stackars jorden runt-utmaning som så sällan får uppmärksamhet av mig, och jag funderar på att läsa (minst) en bok från Skottland i månaden igen (Goodreads’ Read Scotland 2016), vilket jag gjorde 2014, och som jag faktiskt saknat lite i år. Det är ju egentligen fullt upp med planer som ni ser, och jag är lite tveksam hur det blir med genomförandet. Men genomförandet behöver jag ju inte fundera på just idag!

 

10 thoughts on “Mål och planer för 2016- veckans bokbloggsfråga”

Kommentera

