Adjö gamla jobbet, välkommen nya!

Imorgon blir en sån där vändpunkt i livet. Jag jobbar min sista dag på mitt gamla jobb, för att börja ett nytt efter nyår.

Det blir heltidsjobb. Ni kan förstå att jag är lite spänd på hur det ska gå. Det var längesen jag jobbade heltid, och jag har minsann värderat mina dagar hemma. En av de sakerna som kan bli lidande är ju denna blogg.

Men jag ska försöka att inte oroa mig i onödan, utan ta det lugnt och se hur det blir.

Vad jag ska göra? Jag blir avdelningssekreterare på en hälsocentral, och kommer bland annat att sköta arkivet där. Det blir säkert bra. Det är ju inte bokhyllor, men lite ditåt ändå!

school-clipart-3-tn

 

6 thoughts on “Adjö gamla jobbet, välkommen nya!”

Kommentera

