Fallna änglars stad

Fallna änglars stad

Vilken bok? Fallna änglars stad av Cassandra Clare.

Var har jag fått tag på den? Lånad i grannstadens bibliotek.

Vad handlar boken om? Den fjärde delen av serien ”The mortal instruments”. Det är alltså Clary, som nu är i full gång med att träna för att bli skuggjägare, och hennes vänkrets, och sen nån som försöker få världen att gå under, men denna gång är det faktiskt inte Clarys far.

Vad tycker jag? Nej, jag gillar faktiskt inte så mycket. Jag hoppas det här är någon slags ”mellanbok” och kommer nog läsa vidare i serien, men hade hela serien varit som denna bok skulle jag inte läsa mer. Cassandra Clare kan så mycket bättre. Två saker var mycket bra: 1. hela idén om att ens handlingar får konsekvenser genomsyrar boken, och det är få författare i den här genren som sysslar med konsekvenser av vad personer gör, och vad det egentligen kostar att få som man vill. 2. Trots konsekvenser är det möjligt att göra fel och få förlåtelse bara man kan se sina handlingar i vitögat. En sak är VÄÄÄÄLDIGT dålig. Eller, ja, jag är trött på det nu. Alla osannolika hinder som dyker upp för att huvudpersonerna inte ska kunna vara ihop. Och då började det ändå med att de trodde att de var syskon, så när jag säger osannolika orsaker ska det relateras till det här. Men jag tror ju inte det här ändras heller, till serien tar slut..

One thought on “Fallna änglars stad”

Kommentera

