Kulturtant på julkonsert

image

Det känns som om den här hösten bara flugit iväg, och att jag hunnit med betydligt mindre kulturtantsutbildning än jag brukar. I förra veckan var jag ändå och lyssnade på en elevkonsert, terminens avslutningskonsert, för dem som studerar musik i folkhögskolan i grannbyn. För mig var konsertens höjdpunkt en fin version av ”A fairytale in New York”, en av mina favoritjulsånger.

Idag ska damkören jag sjunger i delta i ”De vackraste julsångerna” i kyrkan. Det blir lite annan stil på julsångerna än konserten jag var och lyssnade på, men julstämningen är det inte något fel på på någondera konserten!

Kommentera

