De andra

De andra

Vilken bok? De andra. En bok om klass.

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Det här är en antologi där olika författare skriver om sina erfarenheter av klass och av att höra till en viss klass eller inte.

Vad tycker jag? Jag läste den, men vet inte om den tillförde mig så mycket. Inte alla skribenter var väl medelklass från huvudstadsregionen, men många nog.. Fast, medelklass är ju också en klass, och någonstans måste ju alla få bo. Men varför alla ska trängas i närheten av en stor stad, det begriper jag inte. Men här fick ju de flesta i alla fall fram att språk inte är lika med klass, ens i Svenskfinland.

 

Kommentera

