The chocolate touch

The Chocolate Touch by Laura Florand

Vilken bok? The chocolate touch av Laura Florand

Var har jag fått tag på den? Köpt på nätbokhandel.

Vad handlar boken om? Jaime Corey sitter på Dominique Richards chokladcafé varje dag. Dominique blir intresserad, Jaime vill inte avslöja vem hon är, och dessutom har hon råkat ut för Något Hemskt, som hon inte heller vill berätta om. Eller, den handlar helt enkelt om choklad och kärlek.

Vad tycker jag? Det här visade sig vara den fjärde boken i en serie, och det finns dessutom mer böcker i serien. Jag provläste beskrivningarna på de andra böckerna, och lite verkar det ju vara så att namnen byts ut, men historien är densamma. Jag får lite den där känslan av ”hur många chokladhantverkare kan det finnas i Paris egentligen?”, en känsla lite besläktad med ”Är inte alla snart döda i Midsomer?” Men. Ja. Choklad och kärlek. Det är en ganska bra kombination det där, så jag stängde av alla sådana där små frågande röster efter bästa förmåga, och struntade i att det inte finns direkt någon handling och så, och läste om choklad.

Utmaningar: Jajamensan, bok 11 till Boktolvan, och jag kan se mållinjen. Bara en bok kvar!

 

Kommentera

