Sucka mitt hjärta men brist icke-tematrio om citat, aforismer och klurigheter.

Den här veckans tematrio har ett oemotståndligt tema- citat, aforismer och klurigheter. Lyran vill ha tips på sådana! Berätta om tre bra citat (o s v) vi kan använda i olika sammanhang!

Det kan hända att ni har hört rubrikens talesätt, Mark Levengood använder någon version av det. Men i min rubrik hamnar det för att så brukade min mamma säga när hon försökte uppfostra sina tonåriga barn och det inte gick så bra.

Jag samlar på citat, i en blommig anteckningsbok som hade blivit lite fuktskadad och såldes billigt. Men hållbar har den varit trots fuktskadan, anteckningsboken härstammar ända från tidsepoken innan jag träffade min man, och är alltså mer än tjugo år gammal nu. Och jag skriver inte längre ner alla citat eller dikter eller vad det nu är jag vill komma ihåg i den. Tyvärr. Men ibland så utökas mina samlade visdomsord fortfarande.

school-clipart-3-tn

Om vi tar den här veckans trio så kan vi väl börja med ett citat som tillskrivs Oscar Wilde:

Det är bara ytliga människor som känner sig själva.

Och det är ganska lätt att hålla med drottning Kristina när hon sa:

Man skulle nog kunna bli botad från sina fel om man inte trivdes med dem.

André Martois konstaterade stilla:

I litteraturen som i kärleken är vi förvånade över vad andra väljer.

Det tycker jag är tre användbara citat.

2 reaktioner på ”Sucka mitt hjärta men brist icke-tematrio om citat, aforismer och klurigheter.

Kommentera

