Tematrio Kanada

Vertical triband (red, white, red) with a red maple leaf in the centre

Veckans tematrio handlar om Kanada. Berätta om tre saker från Kanda som du tycker om! säger Lyran.

Ja, det blir väl mest bokliga ”saker” jag berättar om. Eller, personer, då.

Jag passar på att hålla flaggan högt (den kanadensiska, naturligtvis) för författaren till av mina favoritserier när det gäller varulvar, häxor, vampyrer och annat löst övernaturligt, Otherworld. Författaren är Kelley Armstrong, och ja, hon kommer från Kanada. ”Bitten” är första boken i serien.

Bitten (Women of the Otherworld, Book 1) by…

Och ingen kanadensisk trio är komplett utan Margaret Atwood.. Inte bara MaddAddam-trilogin, utan till exempel Tjänarinnans berättelse också. Och nu blir jag påmind att det faktiskt bara är en bråkdel av hennes böcker jag läst.

The Handmaid's Tale: A Novel by…

Tänk om jag istället för mera skrivande kvinnor (det finns ju Alice Munro och LM Montgomery till exempel, som väl kunde vara värda att komma med i en trio) skulle ta en sjungande karl? Bryan Adams var under en tid den store idolen.

19 thoughts on “Tematrio Kanada”

Kommentera

