En smakbit på första advent

adventsljus1

Jag önskar alla en fin första advent, och för egen del önskar jag att adventstiden ska få vara lugn och fridfull. Jag har nämligen haft mycket  hektiskt denna vecka, inga stora saker men många bäckar små blir en stor å. Nu tänker jag hålla måndagen i stort sett ledig, och sen ta i med nya krafter, jag har julklappar att shoppa!

Rivers of London by Ben Aaronovitch

Jag tänker göra ett sista ryck för i år och förhoppningsvis genomföra Boktolvan. I veckan anlände ett paket böcker (jag minns inte när jag senast handlade böcker från nätbokhandel, det har blivit mer och mer sällsynt) med tre böcker som passar till denna utmaning, de tre som fattas för att få tolv böcker. Bland annat denna fanns i paketet- River of London av Ben Aaronovitch. Jag måste väl ändå ha rum för att läsa de tre böckerna fast livet brukar vara hektiskt i december. Rivers of London är en serie böcker om polisen Peter Grant, som plötsligt blir inblandad i det övernaturliga London.

Smakbiten kommer från s. 18.

”I interviewed a ghost, ” I said.
”Bollocks” said Lesley.
So I told her about Nicholas Walpenny and the murdering gent who turned back, changed his clothes and then knocked poor – ”What was the victim’s name again?” I asked.
”William Skirmish,” said Lesley. ”It was on the news”.
”Knocked poor William Skirmish’s head clean off his shoulders.”
”That wasn’t on the news,”said Lesley.

33f52-6473057481_ce462009e6_o

Mera smakbitar finns som varje söndag hos Flukten fra virkeligheten!

 

 

19 thoughts on “En smakbit på första advent”

    1. Jag tror att faktumet att det handlar om ett magiskt London är tillräckligt för att jag ska gilla, men kanske jag inte heller kommer att tycka den är strålande. Den är inte ”Neverwhere” av Neil Gaiman, det är liksom mitt mått på en strålande bok om Londons övernaturliga sidor.

Kommentera

