Än skyddar natten

(2) (Carl Hell) by Anna Lihammer

Vilken bok? Än skyddar natten av Anna Lihammer.

Var har jag fått tag på den? Den är lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Sverige, 1935. En tysk man har blivit mördad vid en hällristning. Carl Hell får i uppdrag att undersöka mordet, men utsätts för påtryckningar från bland annat Tyska Legationen. En ung kvinna blir också mördad, och hennes baby är spårlöst försvunnen. Hur hänger dom här morden ihop, och var finns babyn?

Vad tycker jag? Kanske det inte är optimalt att börja med del två. Hursomhelst tycker jag att det var en bra deckare, och jag är med på noterna från början. En spännande tid, bra beskriven, och en snirklig gåta. Jag hade absolut rätt när jag hörde Anna Lihammer på bokmässan och tänkte att hennes böcker borde passa mig.

2 thoughts on “Än skyddar natten”

Kommentera

