Tematrio: tre böcker som lättar upp

Berätta om tre böcker som lättar upp i tillvaron tycker Lyrans Noblesser i veckans tematrio. Och det kan ju verkligen behövas just nu. Lyran själv är inte så förtjust i romantik och feelgood-böcker, utan drar till andra världar när hon vill fly från verkligheten. Hur förtjust jag än är i fantasy, så är det nästan tvärtom för mig. När jag behöver verklighetsflykt, då stavas den ofta romance.

Det är inte jag, det är du

Mitt första tips är ändå inte renodlad romance, det är mer åt feelgood-hållet: Det är inte jag, det är du av Mhairi McFarlane. Jag har precis läst den här, och den var en pigg färgklick i ett grått november (min recension kommer inom kort).

Bet Me by Jenny Crusie

Mitt andra tips är ett som ni har hört förr. Men jag tycker verkligen att den här boken kombinerar romatik och humor på ett bra sätt, och humor och romantik, vad är det om inte den perfekta verklighetslykten: Bet me av Jennifer Crusie.

En enda hemlighet by Simona Ahrnstedt

En trio verklighetsflykt är inte komplett utan romancedrottningen, det fick bli den senast utkomna: En enda hemlighet av Simona Ahrnstedt. Det här är historien om jetsetprinsen och välgörenhetsläkaren, och mycket fin kemi mellan huvudpersonerna.

 

32 thoughts on “Tematrio: tre böcker som lättar upp”

Kommentera

