En smakbit ur Mor gifter sig.

Det är söndag, och som vanligt blir det en smakbit ur boken jag läser just nu.

Mor gifter sig by Martinson Moa

I smakbiten har Mia och hennes mamma flyttat än en gång, och haft en svår början på det nya stället. När de äntligen får det lite bättre, ändras också grannarnas uppträdande.

Sidan 130:

Det där med barnen var inte riktigt, det vat något fel, min stolthet hade blåst bort, jag stod där på vägen mitt i klungan och var genomledsen.
På en gång kom det. De hade dröjt för länge, jag hade gått för mycket ensam, jag ville inte vara med dem. Hoppa rep hade jag kunnat förut, också innan jag fick klänningen. Måste jag gå klädd i min nya klänning för att få leka med dem? De var ju inte alls fina själva. Jag kunde inte klara ut hur det hela var, jag ville bara bort.

På bloggen Flukten fra virkeligheten finns fler smakbitar, liksom varje söndag.

41 thoughts on “En smakbit ur Mor gifter sig.”

  1. Ja, det här är ju också en sådan klassisk bokserie jag gärna skulle vilja läsa igenom, får kanske planeras in efter Mobergs tetralogi. Tack för smakbit!

Kommentera

