Bokcirkeln diskuterar Av skuggor märkt – Marianne Cederwall

Jag har ju blivit med i en bokcirkel. Kanske nämnde jag lite om det i somras, men vi har ju faktiskt haft flera träffar som inte synts till på min blogg. Och min blogg ska ju faktiskt vara till för allt bokrelaterat i mitt liv. Så här följer ett litet smakprov på diskussionerna när vi träffades i helgen och diskuterade Marianne Cederwalls Av skuggor märkt.

-Ingen av de närvarande har eller hade haft ridning som hobby, men en hade en dotter som red.

-Åtminstone en hade ganska snabbt räknat ut vem som måste vara mördaren, eftersom den personen tycktes få oproportionerligt stor plats i handlingen. nej, det var inte jag som hade räknat ut det, jag blev överraskad, som i stort sett alltid.

– Någon borde skriva en feelgooddeckare och placera handlingen här i våra trakter, plus diskussion om Gotland.

-Vi svävade in på årets nobelpristagare

– Vi svävade tillbaka till boken och funderade på att det där att barnen flyttar hemifrån börjar kännas aktuellt.

Blåbärspaj på det så ser ni hur trevligt det var!

Kommentera

