The returned

The Returned by Seth Patrick

Vilken bok? The returned av Seth Patrick.

Var har jag fått tag på den? Jag vann den i en Halloweenutlottning ifjol.

Vad handlar boken om? En liten stad någonstans i Frankrike, bredvid en stor damm som gömmer många hemligheter. I den lilla staden börjar plötsligt folk dyka upp, folk som har varit döda i åratal. En mamma som får tillbaka sin dotter som dog i en bussolycka blir överlycklig. Men borde hon bli det? Är de som kommer tillbaka riktigt normala?

Vad tycker jag? Synd att jag inte hann få med boken till min skräckmånad oktober. Men så där är det. I mitten på den här veckan hade jag plötsligt fått nog av all slags skräck så det började gå långsamt att läsa. Boken i sig är helt okej som tidsfördriv, men särskilt rädd blir jag inte, och inte heller helt engagerad i karaktärerna.. (som sagt, det kan bero på att jag plötsligt kände att jag behövde läsa något varmt och mysigt, där dom lever lyckliga i alla sina dagar). De enda personerna jag blir lite intresserad av att veta hur det går för, är ett par bröder. Den ena brodern tog livet av flera personer medan han levde, så till den milda grad att den andra brodern dödade honom för att få ett slut på det. Nu måste mördarbröderna försöka komma överens, och dessutom försöka rädda en ung kvinna, en som passar perfekt i profilen på de tidigare mordoffren..  DÄR skulle funnits ämne för en helt skild bok, men här är dom något av bifigurer.

Kommentera

