Ljudbok: Odödlig av SJ Bolton

Vilken bok? Odödlig av S J Bolton.

Var har jag fått tag på den? Inhandlade ljudboken på en höstmarknad.

Vad handlar boken om? Lacey Flint är huvudperson i en serie deckare/polisböcker av S J Bolton. I den här boken härjar en seriemördare i Laceys del av London, han verkar inriktad på pojkar i 10-11-årsåldern. Lacey själv är sjukskriven efter svåra upplevelser i tidigare böcker, men hon blir indragen i händelserna via Barney, pojken som bor granne med henne.

Vad tycker jag? Nu har jag ju bara läst en av böckerna om Lacey Flint. Den kommer dessutom senare i serien än den här. Jag kan se att det finns behållning av att läsa böckerna någorlunda i ordning, inte för själva fallets skull i böckerna, utan för Laceys egen utveckling. Lacey Flint är förresten en mycket intressant person med många hemligheter. Men som sagt var, det spelar inte så stor roll för fallet i sig, och det blir en spännande jakt på seriemördaren. Och nej, jag visste inte vem det var förrän helt i slutet. Seriemördare passar utan vidare in i min hemskhetsmånad oktober, och extra bonus för att ljudböcker har blivit makens och min sysselsättning på långa bilfärder.

Kommentera

