Nordisk kvinnolitteraturhistoria

Kanhända har alla andra hittat den här sidan utom jag. Men jag tipsar i alla fall:

Nordisk kvinnolitteraturhistoria

school-clipart-6-tn

Nu ska jag litteraturhistorisera! Eller åtminstone använda som uppslagsverk vid behov. Himla intressanta artiklar finns det också: ”Bara ett litet sammanbrott” av Susanne V Knudsen och Margaretha Fahlgren handlar om den norska författaren Ebba Haslund, ”Att fånga texten mitt i livet” av Lisbeth Larsson handlar om Märta Tikkanen, och så vidare.

Möjligen kan mitt sökande och fynd av denna sida ha något att göra med Enligt O:s Kvinnoalfabetsutmaning.. sidan lär bli användbar till det i alla fall!!

Kommentera

