Av skuggor märkt

Vilken bok? Av skuggor märkt av Marianne Cedervall.

Var har jag fått tag på den? Jag vann boken när Mias bokhörna hade utlottning! Det var kul!

Vad handlar boken om? Anki Karlsson har blivit änka, säljer allt hon äger , köper ett hus och två islandshästar och flyttar till Gotland. Men det blir inget lugnt pensionärsliv, kyrkan i byn vandaliseras, Ankis grannes häst blir förgiftad, och sen börjar folk dö. Anki och den pensionernade polisen Tryggve börjar forska i händelserna.

Vad tycker jag? Det är en riktigt mysig bok. Själva deckardelen tar sig lite mot slutet av boken, men det blir nog betoning på mys och inte så mycket på rys. Marianne Cedervall kan skriva om Gotland, det vet jag sedan böckerna om Mirjam och Hervor (fast jag inte läst alla böckerna om dem.) Trevlig läsning alltså, men kanske inte riktigt passande till en månad med skrämmande och hemskt som jag hade tänkt mig😉. Jag är i alla fall ute i god tid till bokcirkelträffen i slutet på månaden när den här boken ska diskuteras.

2 thoughts on “Av skuggor märkt”

Kommentera

