En smakbit ur: Av skuggor märkt

994cb-6473057481_ce462009e6_o

Söndag, och dags för en smakbit. Nu läser jag igen en bok som inte är särskilt skrämmande eller hemsk. Visst är det en deckare, men den kallas för feelgood-deckare och är nog mer feelgood än deckare. Jag får väl se till att ta något riktigt blodisande efter den här när jag nu en gång tänkt ha en skrämmande oktober. Den här ska vi i alla fall prata om på vår bokträff den här månaden, så det finns ju en orsak till att jag läser den just nu.

Av skuggor märkt – Marianne Cedervall.

Från s 29

Solen dalade i väster på andra sidan ön och himlen färgades orangeröd. Där Tryggve satt hade han en oförsämt vacker utsikt över havet. På den här sidan ön var den bästa naturupplevelsen givetvis när solen gick upp. Ofta ett magnifikt skådespel med brinnande himmel, eller ibland mera finstämt när solen omsider bröt fram ur böljande dimslöjor.
Whiskyn värmde bröstkorgen och skingrade delvis saknaden och ensamheten. Han kunde inte släppa tankarna på mötet med kvinnan idag. Det var verkligen högst irriterande att de stött ihop. Säkert fanns det hur många gårdar som helst till salu på ön, men hon hade såklart valt Barbros. Tryggve hade inte kunnat förhindra det hur gärna han än hade velat. Försäljningen sköttes av en mäklare som barnen ordnat med. Själv hade han inte haft någon rätt att lägga sig i; de hade bara varit särbor.

Precis som anda söndagar samlar Flukten fra virkeligheten ihop smakbitarna, och alla som vill kan vara med!

34 thoughts on “En smakbit ur: Av skuggor märkt”

  1. Jeg blir ofte litt irritert på feel-good krim. Det skjer på en måte ikke nok spennende ting for en krim, og for mye for en feel-good om du forstår hva jeg mener🙂 Allikevell har jeg lest to bøker av Marianne Cedervall. De var begge to meget bra🙂 Ønsker deg en fin søndag!

  2. Jag såg den här boken i en blogg nånstans, och den verkar ju mysig. Det har inte blivit av att läsa hennes första serie, men kanske läser jag den här. Tack för smakbiten!

  3. Jag har den på gång på mitt mofibo konto men av någon anledning har jag inte fortsatt läsa den. Men verkar ju spännande.
    Tackar för smakbiten.
    Kram Cissi

Kommentera

