Fågelbarn

Vilken bok? Fågelbarn av Christin Ljungqvist

Var har jag fått tag på den? Jag vann boken i en utlottning Christin Ljungqvist hade på sin blogg. Det var kul!

Vad handlar boken om? På baksidan av boken står det: Från början hade Hanna två bröder, Samuel och Jens. Men sen har Hanna inga levande bröder alls. Däremot träffar hon dem ibland, dem och andra spöken. Det hon inte har, är ett sunt familjeliv.

Vad tycker jag? Jag gillar ju relationer och familjehemligheter. Det där med spöken och övernaturligheter, jovisst, boken är full av dem, men de riktigt skrämmande är de levande ”normala” personerna. Det här är en av bifigurerna från ”Kaninhjärta” som fått en egen bok, men böckerna kan läsas som fristående, jag ser inte att man behöver ha läst den tidigare boken för att kunna läsa den här. Däremot är den också väldigt bra. Jag hade ändå inga problem att släcka lampan (trots det som Christine skrev), men trevligt obehaglig var boken, och perfekt för min skrämmande oktober.

image

2 thoughts on “Fågelbarn”

Kommentera

