Kulturtanten ser Sanna Nielsen

Det var länge sen jag sysslade med annat kulturtanteri än böcker. Tur då att jag blev bjuden på Sanna Nielsen-konsert i helgen!

2015-10-04 19.02.02

Hon är kanske inte min största idol, men visst kan hon sjunga.

2015-10-04 18.48.46

Det blir mera kulturtanteri inom kort, jag har nämligen varit på bio också. Sakta men säkert erövrar jag kulturtantsstatus. Nu har jag till och med fått viss kontakt med opera, ett av mina svarta hål på kulturfronten. Kören ska nämligen ta sig an en bit ur operan Tannhäuser. Vi är lätt skeptiska, men det lär väl ordna sig eftersom det är fråga om en sång som ska sjungas på en stor sångfest, och vi bara är en liten droppe i sångarhavet.

Kommentera

