En smakbit ur: Monstrumologen

Det är söndag, och en liten smakbit ska jag väl hinna med. Jag tänkte ju läsa lite Halloweeninspirerat i oktober, och den här ser alldeles lämplig ut för den saken.

Monstrumologen

Monstrumologen av Rick Yancey.

Så här börjar boken:

Institutionens föreståndare var en liten man med rosiga kinder och mörka, djupt liggande ögon. Hans framträdande panna ramades in av en explosion av vitt, bomullsfluffigt hår som tunnades ut under sin väg mot bakre delen av hjässan, med krusiga lockar som reste sig ur massan likt vågor som slog mot den kala fläckens rosa ö. Hans handslag var snabbt och starkt, men inte för snabbt eller för starkt: Han var van vid att gripa om reumatiska fingrar.

Mer smakbitar finns i vanlig ordning hos bloggen Flukten fra virkeligheten!

20 thoughts on “En smakbit ur: Monstrumologen”

  1. Jag är lite nyfiken på denna, men har inte riktigt bestämt mig för om jag vill läsa den eller ej. Får se vad alla tycker om den först🙂

Kommentera

