Läst i september (inte mycket, nej.)

Ja. Så kom verkligheten emot då. Med jobb, praktikplats och studier. Samt en massa helgprogram. Så, jaa, det syns i mängden lästa böcker om man jämför med sommarmånaderna.. sex stycken..

Odinsbarn – Siri Pettersen
Mörk ängel – Laini Taylor
Half bad- ondskans son – Sally Green
Själarnas bok- James Oswald
När kejsaren var gudomlig – Julie Otsuka
Sista brevet från din älskare – Jojo Moyes

Nu har ju praktiken tagit slut, så kanske det finns mer utrymme för läsning då- å andra sidan blir det inte mindre studier, rent rakt tvärtom faktiskt.

Läsningen den här månaden har varit en smula bokmässecentrerad. När det blev klart att jag skulle komma mig till Göteborg, så skyndade jag ju att anmäla mig till Fantasyminglet. Men inte hade ju jag läst något av varken Sally Green, Laini Taylor eller Siri Pettersen. Det tyckte jag att man kanske borde göra då. Sagt och gjort, eller tänkt och gjort kanske. Jo Salmson har jag läst för mina söner en del, så henne kände jag ju till lite.

Men till några utmaningar passar inte den här läsningen. Oh well. Nya tag. Ny månad. Nytt liv. Nya vanor. (Alltså, jag kan ju drömma).

4 thoughts on “Läst i september (inte mycket, nej.)”

Kommentera

