Tematrio – Sånt som är kallt

tematrio

Lyran konstaterar helt riktigt att det har blivit höst och är kallt. Berätta om tre boktitlar som innehåller något kallt är veckans tematrio.

Jag kan helt enkelt inte motstå att ha med den här boken. Den har så skumt omslag:

Snöstormen by Vladimir Sorokin

Snöstormen – Vladimir Sorokin.

The Shadow of the Wind by Carlos Ruiz…

Skugga och vid- två kalla saker. Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón. Det var ju länge sen jag läste något av den här författaren. Det kunde jag nog åtgärda kanske.

Nu är det ju inte maj, eller ens vår. Men här i augusti började jag tänka på utmaningen jag hade för ett par år sen, läsa en bok med månadens namn i titeln i ett helt år. Det lyckades ju faktiskt. Den här, Frost i maj av Antonia White, var en av de böckerna.

22 reaktioner på ”Tematrio – Sånt som är kallt

Kommentera

