Sista brevet från din älskare

The Last Letter from Your Lover by Jojo…

Vilken bok? Sista brevet från din älskade av Jojo Moyes.

Var har jag fått tag på den? Lånat på biblioteket.

Vad handlar boken om? Ett par på 1960-talet och deras brevväxling, och förhållande med förhinder. En journalist med gift älskare hittar ett av breven i arkivet på tidningen.

Vad tycker jag? Okej. Det här är inte Jojo Moyes’ bästa. Jag tyckte det var rätt förutsägbart. Men visst, det är läsvärt, hon har inte skrivit något än som inte har varit det, av det jag har läst. Lite är det väl också hösten och regnvädret som får mig att byta läspersonlighet en smula. Jag borde antagligen läsa någon deckare, företrädelsevis från Skottland..

Utmaningar: Vet ni, den här passar faktiskt in på Kaosutmaningen. En bok med ett pronomen i titeln. Jag har väl läst massor med böcker med pronomen i titeln utan att ha tänkt på saken. ”Din” är ett possessivt pronomen. Det blir 23/20 till den utmaningen.

Kommentera

