Mord är ingen barnlek.

Vilken bok? Mord är ingen barnlek av Alan Bradley.

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Det är England och femtiotal, Flavia de Luce bor med sin far och två äldre systrar på en fallfärdig herrgård. En dockteater kommer till byn, och dockmakaren, tv-kändis dessutom, dör i något som verkar vara en elektrisk olycka. Flavia börjar utreda saken.

Vad tycker jag? Japp, jag har gjort det igen. Dykt rakt på den andra boken i en serie och har inte läst den första. Nåja.

Med tanke på att det finns mycket i boken som är precis mina grejer (stort fallfärdigt hus i Storbritannien, folk med gemensam historia som de inte direkt gillar att ha gemensam, en udda huvudperson) är det lite konstigt att jag inte gillar det här mer än jag gör. Jag borde ha fallit pladask. Men det gör jag inte. Det är en helt okej bok. Helt okej.

2 thoughts on “Mord är ingen barnlek.”

Kommentera

