Det sötaste vi har

Det sötaste vi har : om socker och växande kroppar

Vilken bok? Det sötaste vi har. Om socker och växande kroppar av Ann Fernholm.

Var har jag fått tag på den? Lånad på biblioteket.

Vad handlar boken om? En faktabok om sockrets inverkan på kroppen.

Vad tycker jag? Det blev lite jobbigt att läsa den här boken när vi kalasade i helgen.. men kanske den blev desto minnesvärdare. Nu ångrar jag lite att jag inte var och lyssnade på Ann Fernholm när hon var här och föreläste. Och flingor kommer vi att minska drastiskt på.

2 reaktioner på ”Det sötaste vi har

  1. Den här boken hade jag inte sett tidigare, tycker ämnet är intressant så den får nog hamna på listan över böcker att läsa. Men kan verkligen tänka mig att den är lite jobbig att läsa, speciellt om man som jag är förtjust i sötsaker.

Lämna en kommentar