Here´s looking at you

Here's Looking At You by Mhairi…

Vilken bok? Here´s looking at you av Mhairi McFarlane.

Var har jag fått tag på den? Köpt på secondhand-nätbokhandel.

Vad handlar boken om? Anna har ett jobb hon tycker om, och trivs med tillvaron. Hon skulle vilja träffa Den Rätte också, men det ser inte lika troligt ut. Men livet har inte alltid varit så bra för Anna, som tillbringade sin skoltid med att bli mobbad. Plötsligt vandrar en av mobbarna in i hennes liv igen, och det är meningen dom ska jobba tillsammans, med ett projekt som är viktigt för Anna.

Vad tycker jag? Det här är en av dom bästa chicklit-böckerna jag har läst. Jo, genren i sig betyder att vissa saker får lite väl enkla lösningar, men överlag blir Annas kamp med livet efter mobbningen trovärdigt, för mig i alla fall. Att det sen finns saker inkastade som helt klart mest är för att göra boken roligare- tja, jag har inte så mycket emot det. Mycket bra representant för sin genre. Tänkte till exempel komma för sent till jobbet när jag försjunkit i den här boken.

2 thoughts on “Here´s looking at you”

  1. Chiclit är en sådan genre där det krävs att det görs riktigt bra för att det ska bli cheesy (jag gillar iofs cheesy ibland) och det verkar som att denna har lyckats ju🙂

Kommentera

