En smakbit ur Katherineteorin

Det är en underbar söndag, sommar och sol så som vi sällan haft det den här sommaren. Dessutom har vi inga större måsten denna söndag, utan vi tar det bara lugnt och solar oss på sommarstugan.

Mari som har bloggen Flukten fra virkeligheten slutar sitt sommarlov idag och börjar igen samla ihop smakbitar från det bloggare läser den här söndagen. Min smakbit kommer härifrån:

Katherine-teorin by John Green

Katherine-teorin av John Green, smakbiten kommer från s 11.

Det fortsatte att göra ont ända till strax före tio på kvällen när en rätt tjock och lurvig kille av libanesiskt ursprung dundrade in i Colins rum utan att knacka. Colin vred på nacken och tittade på honom.
”Vad i helvete är det som pågår?” nästan skrek Hassan.
”Hon dumpade mig”, svarade Colin.

I smakbiten presenteras bokens två huvudpersoner, Colin, som har en viss tendens att bli dumpad av tjejer som heter Katherine, och Colins bästa vän Hassan. Och jag får nog bara upprepa vad jag sagt: John Green får en allt stadigare position som en favoritförfattare. Dessutom verkar han gå hem hos Pepparkakspojken den äldre också, och han lär ju vara mer i målgruppen än jag..

26 thoughts on “En smakbit ur Katherineteorin”

  1. Har inte bestämt mig för om jag ska läsa mer av John Green eller. Läste hans Förr eller senare exploderar jag och jag är inte säker på om den gav mersmak🙂

Kommentera

