#läserjustnu och veckans biblioterapi

För en tid sedan hade jag böcker som kanske skulle lämpa sig för den som vill börja nysta i sina känslor efter att ha upplevt mobbning. Jag ska ge ett till tips på det just nu.

Here's Looking At You by Mhairi…

Bara man håller i minnet att det här är chicklit, så är det faktiskt ganska nyanserat om att leva med sig själv efter mobbning. Det kommer troligen en positiv recension av boken endera dagen, men två saker: 1. jag gillar definitivt den här bättre än den förra boken av Mhairi McFarlane jag läste (You had me at hello) och 2. jag trodde inte jag skulle bli övertygad om paret, men det blev jag.

Som av en slump blir den här boken också alldeles utmärkt som #läserjustnu, vilekt är dagens ord i sommarlov med Kulturkollo. Fast jag så där strikt sett har läst ut den. Men det var alldeles nyss, jag lovar.

Kommentera

