#sommarlovmedkulturkollo #kärlek

Kulturkollos ord för idag, kärlek, är en av de saker som jag upplever att jag kunde skriva mycket om, förtjust som jag är i böcker där dom lever lyckliga i alla sina dagar på slutet.

Kärlek, eller rättare sagt romantik, är högaktuellt i den lilla staden där jag bor just nu. Här har vi romantikvecka nu. Jag är själv lite inaktiv när det gäller att delta i evenemangen i år, men den nyskapade bakelsen ska vi prova på idag, hoppas jag, och picknickbrunch med musik låter som ett trevligt söndagsnöje, vi får väl se vilket humör jag är på söndag.

Naturligtvis fixade vi lite romantiskt på biblioteket också:

wpid-20150803_113252.jpg

Här en bra lista på romantiska böcker, i prydliga kategorier.

Dock ska man inte glömma att kärlek kan vara så mycket mer än den romantiska kärleken. Kärleken till ett barn. Eller varför inte kärlek till böcker, för att nu ta ett exempel?

Tja, det räcker kanske för idag.

2 thoughts on “#sommarlovmedkulturkollo #kärlek”

Kommentera

