221 bra deckare du bör läsa innan du mördas

221 bra deckare du bör läsa innan du mördas : boktips från Svenska Deckarakademin (häftad)

Vilken bok? 221 bra deckare du bör läsa innan du mördas. Boktips från Svenska Deckarakademin.

Var har jag fått tag på den? Den är lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Titeln är ganska beskrivande. Tips på deckare, i kronologisk ordning, med början från 1818, och slut 2008.

Vad tycker jag? Jag gillar listor. Jag gillar deckare, speciellt på hösten. Jag känner således att den här boken kommer att ge upphov till en liten lista på vintagedeckare jag vill bekanta mig med. Dom nyare deckarna var inte heller tokiga att få tips om, men ingen listbyggarmani slår till med dem.

2 thoughts on “221 bra deckare du bör läsa innan du mördas”

Kommentera

