Konsten att synda

Konsten att synda

Vilken bok? Konsten att synda av Bronwyn Scott.

Var har jag fått tag på den? Från matbutiken.

Vad handlar boken om? Guvernant på flykt ska ta hand om ökänd rumlares myndlingar.

Vad tycker jag? Ja. Läslusten försvann där i helgen. Och det ÄR trevligt att sitta och sticka och titta ut över havet, och lyssna på lite blandad musik. Men. Det började gå flera dagar och jag hade fortfarande ingen lust att läsa. Här behövdes åtgärder. Så jag styrde kosan mot närmaste butik, plockade med mig en av böckerna som av någon anledning finns placerade bredvid godishyllan (jag står HELT FRÅGANDE inför eventuella samband) (jo, chokladen var god) och tillbringade en natt med att komma fram till att jo, dom här skulle också leva lyckliga i alla sina dagar. Trots att den flyende guvernantens läbbiga ex försökte sätta käppar i hjulet.

Sålunda styrkt bestämde jag mig för att boken jag tappat lusten med skulle lämnas tillbaka till biblioteket och en ny fräsch hög med böcker skulle hämtas. Och så deltog jag i ett motionsjippo igår kväll. Dessutom hittade jag massor med kantareller. Allt tack vare en dos romantik.

Kommentera

